Reklámozók és reklámblokkolók harca

A reklámozók és reklámblokkolók az on-line média világában egy régi harc. Az elmúlt egy évben ez a harc komoly haderőt igényelt mindkét féltől. Nézzük át, miért is és mi lehet a megoldás.

 

 

Az teljesen érthető, hogy ha valaki reklámozni akar, az elvárja, hogy a reklámja az adott oldalon mindíg megjelenik. Az is elfogadható, ha egyes reklámokat termékek és érdeklődési körök alapján válogatnak a felhasználó részére.
Ellenben, ha az oldal látogatójának lépten nyomon, oldalanként többször kell a reklámokkal oly módon szembesülni, hogy az adott cikk, leírás, stb. élvezhetőségét rontja, az már számomra elfogadhatatlan.
Kardoskodnak, hogy tiltsuk (igen, én is) az ad-blocker programokat, de vegyünk egy élő példát.
Reggel álmosan beesek a gép elé, szeretném elolvasni a híreket. Mit kapok legelőször? jQuery ablakban egy reklámot. Na ez se érdekel alapon bezárom, elkezdem nézni a híreket. Rákattintok egy nekem tetsző hírre és megint mi jön? Igen! jQuery reklám.
A második hír után már piszkosul nem érdekel az oldal.
Szeretném megértetni, hogy nem a reklámokkal van a gond, mert ha az ízlésesen van megoldva, akkor nem zavar. De ha lépten nyomon a képernyőmre (A.K.A. pofámba) tolják, na az már nagyon idegesít, így csak azokon az oldalakon fogom letiltani a reklám-blokkolást, ahol nem tolakodnak. Ha meg tolakszik, akkor az az oldal megy a kukába.

Mi lenne a megoldás? Szolíd reklám. Ne legyen tolakodó, bármennyit fizetnek, mert lehet amit nyerünk a réven, azt elveszítjük a vámon, látogatókat veszítünk.

Szeretném jelezni, hogy a fenti rövid vélemény nem objektív, hanem szubjektív véleményt tükröz, ettől eltérni nem bűn, más vélemények is léteznek... így működik a világ.

Szavazz a cikkre...: 
Értékelés: Nincs
5
Átlag: 5 (2 szavazat)